Klíčová slova
Když slova pracují pro značku
Klíčová slova (anglicky keywords) jsou výrazy, které lidé zadávají do vyhledávačů, když hledají něco konkrétního například produkt, službu nebo odpověď na otázku. Pro online marketing hrají klíčovou roli. Pokud web obsahuje slova, která lidé opravdu hledají, má větší šanci, že se zobrazí ve výsledcích vyhledávání výše. To může znamenat více návštěvníků i nových zákazníků. Aby ale klíčová slova opravdu fungovala, je potřeba s nimi pracovat chytře. Zjistit, co lidé hledají, jak silná je konkurence a jaké výrazy dávají největší smysl. S analýzou klíčových slov pomáhají různé nástroje, třeba český Collabim nebo Marketing Miner.
Nestačí ale klíčová slova jen bezhlavě opakovat. Důležité je, aby zapadala do textu přirozeně a nerušila čtení. Jinak mohou vyhledávače web naopak potrestat. Klíčová slova se hodí nejen do samotného obsahu stránek, ale i do nadpisů, popisků, názvů produktů nebo reklamních kampaní. Hraje roli také to, jaký vyhledávač lidé používají. V Česku převažuje Google, ale část uživatelů stále spoléhá na Seznam. Správné použití klíčových slov pomáhá webu být vidět, oslovit správné publikum a podpořit prodej.