Cross-selling
Zvedejte tržby nenásilně, ale účinně
Cross-selling je prodejní technika, která zákazníkům doporučuje doplňkové nebo související produkty k tomu, co má právě v košíku. Hlavním cílem je zvýšit hodnotu objednávky, ale zároveň zákazníkovi pomoci najít další nezbytnosti, nejčastěji v podobě příslušenství či služby.
V e-shopu nabídku naleznete na produktových stránkách, v košíku nebo v mezikroku mezi vložením produktu do košíku a dokončením objednávky. Správně nastavený cross-selling, působí přirozeně, není vlezlý a má reálný dopad na tržby. Výsledkem je tzv. win-win, zákazník má lepší zážitek z nákupu a e-shop vyšší obrat. Cross-selling se na e-shopech často prolíná se strategií up-selling.
Datové vrstvy
Pomocník pro přehledné měření a správu dat
Datová vrstva z anglického Data Layer je úložiště informací, které je přímo součástí zdrojového kódu webových stránek. Slouží jako neviditelný komunikační most nejen mezi webem a Google Tag Managerem, ale i dalšími nástroji, což usnadňuje implementaci a správu měřících kódů. Zjednodušeně řečeno, lze snadno a přehledně sledovat, co návštěvníci na vašem webu dělají. Například kolik utratili, co vložili do košíku nebo jaký produkt si právě prohlížejí.
Správně nastavená datová vrstva výrazně zjednodušuje implementaci analytických a marketingových nástrojů. Díky ní nemusíte pomocí programátora složitě zasahovat do zdrojového kódu pokaždé, když potřebujete něco sledovat nebo upravit. Vše důležité nastavíte přímo v GTM. Datová vrstva tvoří základ spolehlivého měření i přesného cílení kampaní.