Banner
Ne/přehlédnutelná reklama
Banner je typická grafická reklama, která se objevuje téměř na každém kroku při brouzdání internetem. Má obdélníkový nebo čtvercový tvar a bývá statický nebo animovaný. Jeho úkolem je zaujmout na první pohled - třeba výrazným obrázkem, barvou nebo nápadnou výzvou k akci (CTA). Kromě přímého prokliku může banner fungovat i nenápadněji, pomáhá budovat brand. Často se umisťuje na viditelná místa na webu, třeba do záhlaví, do boku stránky nebo mezi články.
Hodí se, když je potřeba rychle oslovit velkou cílovou skupinu, například při otevření nové kavárny. Místo čekání na výsledky SEO se nasadí banner s textem „První káva zdarma“ přes PPC systémy (Sklik, Google) či sociální sítě, a během pár dní přivede první konverze. Nevýhodou může být tzv. bannerová slepota = uživatelé si jednoduše zvykli, že je bannery všude obtěžují, a často je přeskakují pohledem. I přesto ale zůstává banner silným nástrojem hlavně v display reklamě a brandové kampani.