Atribuční model
Celý příběh cesty ke konverzi
Atribuční model pomáhá zjistit, jakou zásluhu na výsledné konverzi (například nákupu nebo vyplnění formuláře) mají jednotlivé marketingové kanály, kterými zákazník před rozhodnutím prošel. Zjednodušeně řečeno: ukazuje, kdo se „zasloužil“ o to, že zákazník udělal požadovanou akci, jestli to byl e-mail, sociální síť, PPC reklama nebo třeba blogový článek. Díky atribučním modelům lze lépe pochopit nákupní cestu zákazníka a rozumněji rozdělit marketingový rozpočet.
Bez atribučního modelu se často přeceňuje poslední krok: kanál, přes který zákazník přišel těsně před konverzí. Jenže ten byl často až tím posledním impulzem, kterému předcházelo mnoho jiných kontaktů se značkou. Právě atribuční model dokáže jednotlivým krokům na této cestě přisoudit jejich díl zásluhy, ať už rovnoměrně (lineární model), nebo s důrazem na začátek, prostředek či konec. Pomáhá tak marketérům zjistit, co skutečně funguje, a co si zaslouží větší pozornost.