Ad Blocking

Reklamní ticho

Ad Blocking (blokování reklam) je technologie nebo software, který automaticky rozpozná a brání zobrazování internetových reklam v prohlížeči. Typicky se jedná o rozšíření do prohlížeče (např. AdBlock, uBlock Origin), které blokuje bannery, pop-upy, videoreklamy i další reklamní formáty. Kromě toho, že reklamu z webu prostě skryje, často také zabrání programům, které sledují, co na stránce děláš. To přispívá k větší ochraně soukromí uživatele, zrychlení načítání stránek a úspoře dat, zejména na mobilních zařízeních.

Z pohledu online marketingu má Ad Blocking zásadní dopad na to, že snižuje dosah klasických reklamních kampaní a připravuje weby i značky o část příjmů. Firmy tak musí hledat alternativní formy oslovení uživatelů, které Adblock neodfiltruje např. nativní reklamu (přirozeně zapojenou do obsahu), influencer marketing, nebo kvalitní obsah, který si lidé najdou sami. Ad Blocking tak nejen mění technické prostředí reklamy, ale nutí marketéry klást větší důraz na hodnotu, relevanci a formu sdělení.

NAPIŠTE NÁM

NAPIŠTE NÁM

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí pro ni Zásady ochrany osobních údajů a Podmínky služby Google.